Jak zintegrowanie CRM z Marketing Automation pomoże ci zwiększyć sprzedaż
Z biegiem lat techniki marketingowe zwiększyły zaawansowanie i efektywność. Zamiast kontaktować się z kompletnymi nieznajomymi za pośrednictwem zimnych połączeń lub masowego wysyłania e-maili do zakupionych list adresów e-mail, przyciągasz potencjalnych klientów do stron docelowych za pomocą kuszących strategii treści i zautomatyzowanych narzędzi. Stamtąd możesz je powoli pielęgnować, dopóki nie będą gotowe do zakupu. Techniki takie jak segmentacja list, spersonalizowane platformy śledzenia i spersonalizowane wiadomości e-mail znacznie zwiększają współczynniki konwersji. Istnieje jednak jeden problem z tego rodzaju marketingiem, który polega na utrzymywaniu danych potencjalnych klientów, a ich monitorowanie jest zarówno pracochłonne, jak i czasochłonne. Jeśli zgadzasz się z którymkolwiek z poniższych warunków, musisz zintegrować CRM ze swoimi automatycznymi platformami marketingowymi. Większość firm rozumie, że zarządzanie relacjami z klientami (CRM) to tylko sposób na archiwizację i organizację danych klientów, aby były one dostępne i użyteczne w celach marketingowych, a tym samym w celu zwiększenia zadowolenia klientów.
Jeśli chodzi o automatyzację, marketerzy rozumieją, że automatyzacja marketingu jest sposobem na ułatwienie i zwiększenie efektywności zadań marketingowych, nigdy nie myślą o wykorzystaniu mocy CRM w swoich strategiach automatyzacji marketingu. Jedynym postrzeganiem, jakie obecnie podejmują firmy, jest „automatyzacja marketingu odnosi się do technologii oprogramowania, która istnieje w celu zautomatyzowania działań marketingowych”, ale w rzeczywistości jest ona daleko wykraczająca poza nią i może być stosowana w bardziej skuteczny sposób, gdy tworzy hybrydę z innymi technologiami
Połączenie automatyzacji marketingu i CRM
Wiele firm i specjalistów od marketingu nie rozumie korzyści płynących z integracji CRM z automatyzacją marketingu. Korzyściami tymi mogą być zmieniacze gier dla małych, średnich i dużych firm. Dane z Salesforce i innych raportów marketingowych udowodniły już, że dzięki statystykom:
* Marketerzy zintegrowali automatyzację marketingu z CRM przede wszystkim w celu zwiększenia przychodów
* Firmy stosujące automatyzację marketingu z CRM do pielęgnacji ołowiu doświadczyły drastycznej zmiany w zwiększonej liczbie wykwalifikowanych potencjalnych klientów.
* Automatyzacja marketingu zwiększa produktywność sprzedaży, gdy jest używana z CRM. W jaki sposób integracja CRM z Marketing Automation może pomóc Twojej firmie? Firmy, które połączyły CRM i automatyzację marketingu, widzą pozytywny zwrot z inwestycji w krótkim czasie. Jest kilka powodów:
* Ulepszona pielęgnacja ołowiu: W przypadku większości sprzedawców generowanie ołowiu ma pierwszeństwo przed pielęgnacją ołowiu, ale musisz dbać o potencjalnych klientów, aby skutecznie przenosić je przez plan sprzedaży i zamykać większą sprzedaż. Po zintegrowaniu CRM z automatyzacją marketingu możesz automatycznie wysyłać odpowiednie treści w odpowiedzi na działania podejmowane przez potencjalnych klientów. To radykalnie zwiększa liczbę potencjalnych klientów, konwersji i sprzedaży.
* Zwiększona inteligencja biznesowa: narzędzia automatyzacji, których używasz, przechwytują kluczowe dane klientów Na przykład zautomatyzowany program CRM powie Ci, jakie strony oglądali klienci, jak długo tam przebywali, jakie treści pobrali i jakie formularze wypełnili. Zbierzesz podobne dane na temat wysyłanych wiadomości e-mail. Mówiąc wprost, im więcej wiesz o swoich klientach, tym bardziej trafna i spersonalizowana będzie komunikacja z nimi.
* Skuteczne ustalanie priorytetów potencjalnych klientów: skuteczne oprogramowanie do automatyzacji marketingu zintegrowane z CRM może przypisywać wyniki do potencjalnych klientów na podstawie ich zachowań online, a tym samym powiedzieć, którzy potencjalni klienci najprawdopodobniej dokonają zakupów. Oznacza to, że będziesz w stanie skoncentrować wysiłki swojego zespołu sprzedażowego na najbardziej wykwalifikowanych potencjalnych klientach, a tym samym na zamknięciu większej sprzedaży.
* Skróć cykl sprzedaży: im dłużej Twoja firma zajmuje się przenoszeniem potencjalnych klientów z klientów sklepowych do lojalnych klientów, tym mniej pieniędzy będziesz w stanie zarobić. Po zintegrowaniu automatyzacji z CRM będziesz mógł wysyłać treści, które są bardziej odpowiednie i skuteczniej odpowiadają na pytania klientów i usuwają bariery w sprzedaży, tym samym szybciej zamykając sprzedaż i zwiększając przychody.
* Skuteczny pomiar ROI: samo oprogramowanie CRM nie jest w stanie precyzyjnie zmierzyć, które z działań marketingowych były najbardziej skuteczne. Po dodaniu automatyzacji marketingu możesz zagłębić się w dane marketingowe, aby dowiedzieć się, jakie strategie działają, które wymagają zmiany, a które powinieneś zrezygnować. Oznacza to, że Twój program marketingowy stanie się z czasem bardziej skuteczny i że będziesz w stanie zamknąć większą sprzedaż. Jak wspomniano powyżej, połączenie solidnego oprogramowania CRM z inteligentną automatyzacją marketingu może zmienić Twój biznes, ale to nie jest tylko jeden.